I'm reviving this thread to post a question along the same line of thought, but it requires an introduction.
Donald Keyhoe delivered the tenets, some are.
UFOs are real.
Government knows it.
Government covers it up.
Some UFO tales are stories of encountering strange objects, but at the end, they just fly away without a trace.
(In between, there are cases with minor, ambiguous traces, conveniently ignored for my premise.)
Other UFOs tales involve major interaction with people or the environment. In these, there is (or should be) significant, identifiable traces left behind, but there is not, because it has been covered up.
In other words, some UFO tales must have Donald Keyhoe to live.
The premise that their evidence has been covered up is the only structure holding the story together. Without the supporting framework, they just fall apart.
What cases do you think depend on the Keyhoe belief system?
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Je relance ce sujet pour poser une question sur la même ligne de pensée, mais elle exige une introduction.
Donald Keyhoe a posé les principes, certains sont:
Les OVNI sont réels.
Le Gouvernement le sait.
Le gouvernement le cache.
Certaines histoires d'ovnis racontent des rencontres d'objets étranges, mais à la fin, ils s'envolent sans laisser de trace.
(Entre les deux, il y a des cas avec des traces mineures, ambiguës, commodément ignorées pour ma prémisse.)
D'autres histoires d'ovnis impliquent une interaction majeure avec des personnes ou avec l'environnement. Dans ceux-là, il y a (ou devrait y avoir) d'importantes traces laissés, identifiables, mais il n'y en a pas, parce qu'elles ont été cachées.
En d'autres mots, certaines histoires d'ovnis doivent avoir Donald Keyhoe pour exister.
La prémisse que leur témoignage a été couvert est la seule structure qui tient l'histoire. Sans ce cadre de soutien, elles s'effondrent.
Quels cas pensez-vous dépendent du système de croyance Keyhoe?